nadi kehidupan

Since March 2011

Royal National
Powered by Best Free Counters

Saturday, May 21, 2011

Tersedarku Dari Lamunan

dengan nama ALAH yang maha pemurah lagi maha penyayang
assalamualaikum w.b.t


hari demi hari usia semakin menginjak dan bertambah...ini bermakna usia yang tinggal hanya sedikit sebelum di jemput menghadap kepada pencipta sekalian makhluk.


masih lagi bernyawa
masih lagi nafas di hela
masih sempat lagi menambah bekal menujuNYA


hamba yang hina..
terasa begitu kerdil
masih belum mampu menjadi seorang yang benar2 taat kepadaNYA...
masih juga lagi punya banyak dosa
kesempatan yang hanya sebentar...
Hidup dan matikanlah aku dalam iman
YA ALLAH...
ampunkanlah dosa2 ku
dosa kedua ibu bapaku
dosa guru2ku
dosa sahabat2 ku
dosa seluruh umat ISLAM


YA ALLAH
sesungguhnya aku insan yang lemah
lalai dan leka mengemudi diri sendiri
terbiar hanyut dalam lautan dunia
terpalit dengan noda dan dosa
sesungguhnya
kematian membuat aku gerun mengenangkannya


YA ALLAH
kau tunjuki aku jalanMU
kau suluhi aku kebenaranMU
kau terangi aku dengan cahaya keimanan

jauhi aku dari kegelapan kealpaan

Hidup dan matikanlah aku dalam iman


Amin Ya Rabbal A'alamin






Renungkan sebuah kisah inspiratif di sini


~Cintailah Dia yang menyintai kita~

No comments:

Post a Comment