nadi kehidupan

Since March 2011

Royal National
Powered by Best Free Counters

Tuesday, April 19, 2011

Sabarlah Wahai Hati

Dengan nama ALLAH yang maha pemurah lagi maha penyanyang

Assalamualaikum w.b.t

syukur ya ALLAH..atas kurniaan yang kau berikan..sesungguhnya aku insan yang hina, insan yang tak mengenal erti syukur. insan yang leka dan ghairah dengan dunia....

aku sedang bersedih Ya ALLAH...
bila ku bersedih..aku teringat padaMu
terima kasih kerana Kau berikan kesedihan ini....
Kau masih punya rasa sayang kepadaku,
walaupun aku berbuat dosa kepadaMU


jangan bersedih wahai hati,
ujian itu tanda ALLAH mengingati,
tanda ALLAH menyayangi,
tanda ALLAH mencintai

hanya aku yang buta hati, tutup jiwa raga, tutup segala, melihat indahnya anugerah Ilahi, 

Ampunkan aku ya ALLAH...

aku sedang bersedih....

Rasulullah s.a.w bersabda: Kelak akan menimpa umatku penyakit umat-umatku terdahulu, iaitu penyakit sombong, kufur nikmat, dan lupa diri dalam memperoleh harta dan bermegah-megah dengan harta. Mereka terjurumus dalam jurang kemenangan dunia, saling bermusuhan, saling iri dengki dan dendam sehingga melakukan kezaliman.
(Hadith Riwayat Al-Haakim)

ya ALLAH..Kau jauhkanlah aku dari fitnah dunia....dari kealpaan diri, dari kebutaan hati, dari kurangnya rasa iman dihati...


derita ini,
perih ini,
ujian ini,
membuat aku kuat
tiada kesenangan datang tanpa kesusahan
tiada kejayaan datang, tanpa kesungguhan 

"sesungguhnya Kami telah menciptakan manusia berada dalam susah payah."  Al-Balad (90:4)





“Laa tahzan innallaha ma’anaa, Jangan Bersedih sesungguhnya Allah bersama kita.” (QS. at-Taubah: 40)”
Kesedihan dan kekhawatiran terhadap sesuatu sering singgah dalam hati setiap manusia. Khawatir tentang masa depan, sedih karena dilanda kesulitan, cemas akan keselamatan, dan sebagainya. Orang yang memiliki hati yang lemah, maka akan terus dihantui perasaan cemas, khawatir, dan ketakutan menghadapi sesuatu yang belum terjadi.

maka 
ya ALLAH..kau kuatkanlah hati ini..untuk terus mengharungi badai perjuangan. untuk memiliki cintaMU...ameeen ya rabbalalamin


~aku yang mencintaiMU~

6 comments:

  1. La Tahzan...

    Jukalau tiada tidak mendapat keadilan dimahkamah dunia maka ajukan urusanmu nenti di mahkamah akhirat kerana di akhirat saksinya adalah para malaikat, setiap tuntutan akan diperhatikan, dan hakimnya adalah Hakim Yang Paling Adil.

    ..

    ReplyDelete
  2. La Tahzan..

    Orang yang didalam dadanya terdapat kebun iman dan zikir serta didalam fikirannya tercipta taman ilmu dan pengalaman maka ia tidak akan bersedih dengan apa-apa yang tidak didapati didunia.

    ..

    ReplyDelete
  3. La Tahzan..

    senyuman adalah sihir yang dibenarkan. Ia juga adalah cerminan dari rasa kasih sayang, pemberitahuan terhadap persaudaraan, surat kilat yang membawa kedamaian kan kecintaan, dan sedekah yangg pati diterima sekaligus menunjukkan bahawa orang yang tersenyum itu sedang dalam keadaan tenang dan lapang dada.


    ^_^

    ReplyDelete
  4. syukran.....semoga diri ini kuat...

    ReplyDelete
  5. salam. hada..what ever happen may everything goes well..

    ReplyDelete
  6. waalaikumussalam..kak cp..tq..insyaALLAH...ameeen

    ReplyDelete